Címlap

Bejelentkezés


Mennyiségben stagnál az élelmiszerforgalom

Rovat(ok):

Az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma értékben 3 százalékkal emelkedett 2008 december-2009 szeptemberben, az előző hasonló időszakhoz képest, a Nielsen által mért 90 termékcsoportból. Ha a mennyiséget tekintjük, akkor ugyanebben az időszakban stabilitást regisztrált a bolti eladásnál a piackutató vállalat.

Összességében a Nielsen által mért élelmiszer kategóriák éves kiskereskedelmi forgalma meghaladja az 1 300 milliárd forintot, a forgalom növekedésének mértéke ugyanakkor értékben lassult.

Értékben átlag felett és mennyiségben is nőtt 2008 december-2009 szeptemberben, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva az ásványvíz, édes keksz, kutyaeledel és margarin kiskereskedelmi eladása, a nagy forgalmú kategóriák közül. Átlag felett nőtt továbbá a húskészítmény, a kávé és a gyümölcsjoghurt forgalma. Kiemelkedően nőtt a bolti forgalom energiaitalból, mennyiségben 33, értékben 22 százalékkal. Azon kívül igen pozitívan alakulnak a trendek például a következőkből: zöldségkonzerv, rizs, fűszerek, kakaó por, savanyúság.

Az élelmiszerek beszerzési helyei tovább koncentrálódtak. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres bolttípus piaci részesedése 31-ről 33 százalékra emelkedett, egyik évről a másikra. Ezt a 2 százalékpontot a hagyományos, legkisebb, 50 négyzetméteres és kisebb üzletektől vették el. A 2 500 négyzetméter feletti hipermarket részaránya stabilan 31 százalék. Szintén változatlan az 51-200 és 201-400 négyzetméteres boltok 18, illetve 9 százalékos mutatója.



MARKETINGINFO