Az elmúlt években folyamatosan, míg az utóbbi hónapokban rohamosan csökkenő kereslet, a folyamatosan romló gazdálkodási környezet, a drasztikusan megdráguló csomagolóanyag költségek és a globális gazdasági válság következtében történelmi mélypontra zuhanó forint árfolyam miatt a Globus Zrt. átalakítja a cég szerkezetét, melynek keretében befejezi a húsalapú konzervtermékek gyártását és forgalmazását, mely a Globus Csoport forgalmának 20 százalékát adja. Az intézkedés a vállalat budapesti telephelyét érinti, ahol a termelés mellett a Csoport központja is található.
A Globus Csoport az átszervezések után a két fő üzletágára, a mélyfagyasztott és zölségkonzerv termékeire kíván fókuszálni, mely területeken a Globus eddig is jelentős beruházásokat és fejlesztéseket hajtott végre, és ezután is fokozni kívánja a vállalat versenyképességét a kihívásokkal teli gazdálkodási környezetben is. A cég határozott szándéka, hogy ezen két termékcsoport esetében megőrizze és növelje a cég belföldi és export pozícióit a jövőben is.
Az intézkedések nem érintik a Globus márkanév alatt forgalmazott különböző ételízesítőket és szószokat, mely termékcsoportokban a márkanév tulajdonosa az Unilever.
A kizárólag magyar piacra termelő kb. 200 főt foglalkoztató budapesti húsfeldolgozó részleg 2009. március 16-tól fejezi be tevékenységét, miközben a Csoport továbbra is budapesti telephelyéről látja el vállalatirányítási, kereskedelmi, értékesítői és marketing tevékenységet. A Globus a következő napokban megteszi az intézkedések következtében szükségessé váló lépéseket - áll az OTS-Hírvonal közleményében.
AGROLINE