Címlap

Bejelentkezés


Több tejterméket veszünk

Rovat(ok):

Növekedett a tejtermékek tavalyi kiskereskedelmi forgalma - közölte a Nielsen piackutató vállalat.

A gyümölcsjoghurt, tejföl, túró és vaj tavalyi éves kiskereskedelmi forgalma mintegy 95 milliárd forintot, a sajtoké 75 milliárd forintot tett ki.

A piackutató cég szerint a kedvező piaci trendek egyik lényeges oka, hogy a tejtermékek beleillenek az egészséges életmódra és jó közérzetre törekvő étkezési szokások mindinkább erősödő folyamatába.

A Nielsen által mért 90 élelmiszer kategória forgalom szerinti rangsorában a sajt a harmadik helyen van a feldolgozott hús és sör után.

A sajt bolti eladásából 47 százalékkal részesedik a trappistát is magában foglaló félkemény termékek, 11 százalékot a kördobozos sajtok, 9 százalékot a friss szegmens, 8-8 százalékot a szeletelt és krémsajt aránya adja.

A sajtok súlyozott fogyasztói átlagára kilogrammonként 2008. november-decemberben 1.479 forint, majd rá egy évre, amikor a fogyasztók az olcsóbb termékek felé fordultak, akkor 1.406, majd a vásárlások újabb irányváltása következtében tavaly november-decemberben 1.554 forint volt - közölte a Nielsen.

A gyümölcsjoghurt értékesítése tavaly 7 százalékkal nőtt, és meghaladta a 30 milliárd forintot. Egy kilogramm gyümölcsjoghurt súlyozott átlagos fogyasztói ára 2008. november-decemberben 537 forint, rá egy évre 528, míg tavaly 565 forint volt.

A tejföl többek között azért kerülhetett be a legnagyobb forgalmú tíz Nielsen-kategória közé, mert a fogyasztók egy része inkább otthon főz. A tejföl forgalma 5 százalékkal emelkedett tavaly, és csaknem elérte a 30 milliárd forintot.

A túró eladása 7 százalékkal nőtt tavaly, mint egy évvel korábban, az éves piacméret meghaladja a 15 milliárd forintot.

A vaj kiskereskedelmi forgalma 6 százalékkal nőtt tavaly egyik évről a másikra, piac mérete mintegy 12 milliárd forint.

A kisebb forgalmú kefirnél értékben az eladás 4, mennyiségben 3 százalékos csökkenését regisztrálták tavaly. Az éves piac csaknem elérte a 8 milliárd forintot.

Natúr joghurtnál értékben mínusz 6, mennyiségben mínusz 4 százalék a bolti eladás tavalyi trendje. Az éves forgalom közel 6 milliárd forintot - közölte a Nielsen.



AGROLINE